Tomáš Baťa ve vzpomínkách našich prodavačů
Prodavačem firmy Baťa se mohl stát pouze ten, kdo oplýval nejen obchodními dovednostmi, ale zejména znalostí psychologie a etiky. Prodavač měl být osobním přítelem každého zákazníka. Možnost stát se prodavačem firmy Baťa byla vnímána jako společenská prestiž. Povolání prodavače bylo náročné a přinášelo různé životní situace, které byly vždy umocněny, byl-li přítomen šéf.
Mnohé vzpomínky se shodují v tom, že Tomáš Baťa nebyl pro své prodavače pouze autoritou, ale v prvé řadě vzorem. Vzorem člověka, kterého vystihovala přímost a otevřenost. Tyto vzpomínky jsou úsměvné a vtipné, ukazují situace, ve kterých se zračí Baťův charakter i jeho podnikatelské a lidské vlastnosti.
Tomáš Baťa zastával názor, že zákazník si za své peníze zaslouží víc, než jen kvalitní zboží a službu, že si zaslouží zážitek. Prodavače vedl tak, aby byli schopni zákazníkovi zážitek dopřát, sám jim byl vzorem a řídil se heslem: "Náš zákazník - náš pán."
Kniha je vhodná pro každého, kdo má zájem poznat povahu Tomáše Bati a jeho vliv na prodavače, jeho zásady, které uplatňoval při prodeji obuvi. Osobní vzpomínky prodavačů jsou čtivé, krátké a výstižné. Skrze osobní vzpomínky prodavačů má tak čtenář možnost představit si, jak probíhal prodej a služba na baťovských prodejnách.
Kniha je vhodná i pro čtenáře, kteří se s odkazem Baťa nikdy nesetkali a hledají jen inspirativní a lehké baťovské čtení.
Autor | Jan Knap |
---|---|
Jazyk | Česky |
Počet stran | 80 |
V prodeji od | 2022-04 |
Rok vydání | 2022 |
Pořadí vydání | 1 |
Vazba | brožovaná bez přebalu |
Druh | 2880 x 1800 |