Vilac Karetní hra Žlutý trpaslík
Novinka
Ilustrační obrázky
Popis
Rozměry balení: 31,5x31,5x4 cm Věk: 5+ Materiál: kartón, dřevo Design Ingela P. Arrhenius
Zeptejte se
680 Kč
561,98 Kč bez DPH
Skladem 3 ks u dodavatele, expedice do 18.11.
Doporučte
Žlutý trpaslík (Nain Jaune), také známá jako Lindor, je klasická francouzská karetní hra oblíbená pro svou přístupnost zejména jako rodinná zábava. Nechte se okouzlit provedením s díly z masivního dřeva a atraktivními ilustracemi Ingely P. Arrhenius. Sada obsahuje standardní balíček whistových (pokerových) karet, který můžete spolu s žetony využít k mnoha dalším karetním hrám. Hlavní vlastnosti: pro 3–8 hráčů5 herních škatulek, 54 karet a 85 žetonůdíly z masivního dřevadesign Ingela P. Arrhenius Pravidla hry:Na začátku jsou mezi hráče rozděleny ve stejném počtu žetony tří hodnot (desetibodové, pětibodové a jednobodové) v závislosti na tom, kolik hráčů hraje a kolik kol chcete odehrát (více žetonů znamená více kol a delší hru). Poté, na počátku každého z kol, hráči rozdělí 15 svých žetonů do škatulek, ke ♦10 náleží žeton za každého hráče, ♣J 2 žetony, ♠Q 3 žetony, ♥K 4 žetony a 5 žetonů na ♦7 (žlutého trpaslíka). Žetony, které ve škatulkách zůstaly z předchozích kol, se ponechají a přičítají do dalšího kola hry. V dalším kroku a na začátku každého kola vyberete (vylosujete) rozdávajícího, který mezi hráče rozdá celý balíček karet (zpravidla po třech). Proti směru hodinových ručiček, po pravici rozdávajícího, začíná první hráč odložením libovolné karty na hrací plochu (například 5) a pokračuje odkládáním ve vzestupné číselné řadě bez ohledu na barvu karet (6, 7, …), dokud mu nechybí další karta v posloupnosti – její hodnotu oznámí ostatním hráčům. Další hráč v pořadí se poté snaží na číselnou řadu navázat a pokračovat v posloupném odkládání karet. Hráč, který posloupnost završí odložením krále, začíná novou řadu kartou dle vlastního výběru. Není-li schopen žádný z hráčů dokončit číselnou řadu, začíná novou řadu s kartou dle vlastního výběru ten, kdo odložil poslední kartu. Pokud má hráč aktuálně v pořadí k odložení kartu, která je zastoupena v pětici škatulek na hrací ploše (♦10, ♣J, ♠Q, ♥K, ♦7), a hodlá jí využít, nahlásí tuto skutečnost ostatním hráčům (předem smluveným zvoláním) a s odložením karty mu připadnou na ni vsazené žetony. Pokud nemá hráč v úmyslu takovou kartu využít, nebo to zapomene nahlásit, sázka propadá a zůstává ve škatulce do dalšího kola hry. Hráč, který po skončení kola stále drží některou z pětice uvedených karet, musí (mimo jiné) do příslušné škatulky přisadit tolik žetonů, kolik se v ní aktuálně nachází. Vítězem kola se stává hráč, který jako první odloží všechny své karty. Ostatní mu musí vyplatit množství žetonů odpovídající hodnotě karet, které jim zůstaly v rukou (figura 10 bodů, eso 1 bod, ostatní karty dle hodnoty). Pokud se některému z hráčů podaří odložit posloupně všechny karty najednou (tzv. „opera“), získává krom žetonů od ostatních hráčů také všechny žetony ze škatulí hrací plochy. Hráč, který není schopen na začátku kola vsadit příslušný počet žetonů do škatulek (celková suma jeho žetonů klesla pod 15), je vyřazen ze hry. Vítězem se nakonec stává hráč s největším počtem žetonů. Švédská umělkyně Ingela Peterson Arrhenius se narodila v roce 1967. Umění a design měly vždy místo v jejím životě a než začala její kariéra ilustrátorky, Ingela pracovala jako umělecká vedoucí ve Stockholmu. Poté studovala reklamní a grafický design na umělecké škole také ve Stockholmu. V roce 1992 začala podnikat jako ilustrátorka na volné noze a pracovala mezinárodně napříč reklamou, designem, nakladatelstvím… V minulosti vytvářela tiskové vzory pro tkaniny, tapety, papírnictví, také pracovala na obalech, produktovém designu, bytových doplňcích a hračkách. Její plakáty a designové hračky najdete po celém světě. Má vášeň pro retro styl, což je jasně vidět na jejich dílech a také v jejím nadšení pro typografii a barvy. Nyní žije ve Stockholmu s manželem a 2 syny.